okt 23.

Azt mondják idézni csak klasszikusoktól szabad, engedtessék meg nekem most mégis a korábbi, Életed! című bejegyzésem egy darabjának kiemelése.

 

-Életed a csoportkép!

 

Megmagyarázhatatlan okokból a mongol ember megszállottan vágyik arra, hogy barátaival, kollégáival közös képen örökítsék meg, lehetőleg ülő pozícióban, a kezeket szigorúan ölbe helyezve. Na jó, egy ember állva pózolhat a háttérben, kezét az ülő vállára helyezve. Hogy hol láthattunk ilyen képeket? Igen, pontosan: a nagyszülők konyhaszekrényének üveges polcán. Habár ide is elért a digitális technika, azaz számolatlanul készíthetnék a képeket, ők mégis ragaszkodnak a gondosan megkomponált pozícióhoz legyen szó baráti ünneplésről, szakmai konferenciáról vagy csupán egy szimpla kedd délutánról.

Hogy miért idézek újra egy posztot, amire nyílván még mindenki szó szerint emlékszik? Fényképes bizonyítékokra bukkantam. Ma délután ebédre voltam hivatalos a mongol nyelvet tanító tanárnőhöz, a többi külföldi diákkal egyetemben. A menüre nem vesztegetnék túl sok szót, a már bemutatott Khuushuur és Buuz igencsak jól elkészített változata került asztalra, salátával, áfonya szörppel és sörrel körítve. Ebéd után egy kis zenélésre is sort kerítettünk, én az egyetlen értékelhető produkciómat adtam elő (már a Boci, boci tarka című gyermekdal zongorán való eljátszásán kívül): teljesen azonos hangszínen énekeltem el a dúr hangsor hét tagját (dó, ré, mi...). Kevesen képesek erre a bravúrra az országban.

gitárral az amerikai John, háttal Song Koreából, középen a lepusztított asztal, a rendet a tigrisek őrzik

Nem jártam még túl sok mongol lakásban, pár dolog azonban mindenhol megtalálható. A giccses paripák, a falra aggatott hangszerek, Dzsingisz Kán, az ajtó fölé szögelt sündisznó bőr tüskékkel (távol tartja a gonoszt) és a vendégszeretet.

 fókuszban a szerelmes ebek

Valamint a családi fényképek. Ezek közük kettőt örökítettem meg önigazolás, bizonyíték gyanánt.

a mindkét képen látható kedves hölgy a mongol nyelv tanárnő

A bejegyzés trackback címe:

https://mongolia.blog.hu/api/trackback/id/tr342392604

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása